ibrahim latif för 3 veckor sedan Det första jag möts av när jag lämnar in min bil är en utskällning från en kvinna med en bestämd och konfrontativ attityd. Hon påpekar att jag är fyra minuter sen och säger att hon överväger att avboka besiktningstiden. Jag försöker förklara att även på sjukhus brukar det finnas ett visst tidsglapp – fem minuter är normalt inte något man blir bestraffad för.nnHon går iväg utan att lyssna klart och återkommer fem minuter senare med frågan: “Vill du ha hjälp eller ska vi avboka?” – på ett fortsatt otrevligt sätt. Hon tar emot bilnyckeln, men fortsätter att klaga högljutt, och till slut avbryter hon samtalet genom att kasta upp händerna och utbrista: “Jag orkar inte förklara!” Det hela upplevdes som väldigt oprofessionellt och obehagligt.
Fredrik Oscarsson för en månad sedan Jag fick hjälp av Henrik som ska ha stort tack då han hjälpte mig att besikta min Motorcykel. Jag kom väldigt sent till besiktningen men han stannade kvar utöver sin arbetstid och var väldigt trevlig och hjälpsam.
kent sjölin för 5 månader sedan Besiktade bilen fick en 2a pga brusten fjäder bak, hissade upp bilen dagen efter för att byta delen men såg då att det inte var ngt fel på fjädernnRingde tillbaka fick få besked att jag kunde komma tillbaka så dem fick titta igen, efter dem titta igen så såg dem att fjädern INTE var avnDå tog dem bort ombesiktningen , tur att jag tittade innan jag bytte fjädrar baknrekommenderas ej ,besiktar hädanefter på Opus som vanligt
Keit K för 8 månader sedan Bokade tid i September för att planera och ha en tid inbokad eftersom jag är ensamstående,egenföretagare och behöver planera långt i förväg. Kommer till Dekra och hade bokat tid 8:00 och får svar att jag inte har bokad tid. Går in på mitt mail med påminnelsen där står att jag har tid men 10:00. Då kollar de igen och hittar bokningen. Frågar hur det kan bli så men det kunde de inte svara på. Hade önskan att de kunde ta mig ändå men det kunde de inte tidigare. In kommer en kund 10 min senare och vill boka tid och får tid 9:20 bara sådär. Ringer kundtjänst och de informerar att jag hade bokat 8:00 men kundtjänst eller någon ändrat till 10:00 vilket jag inte fått info om. Stannade kvar och väntade i hopp om att de kunde klämma in mig men det gick inte. Hade läkartid bokad 10:20 online och var väldigt stressad. Efter ha pratat med dem några gånger om min sits tog de in mig 15 min tidigare så jag hann precis med andan i halsen hem. Första gången jag bytte bilbesiktnings företag men aldrig mer. Blev en väldigt dålig upplevelse. Det var fler som var där vars tid blivit avbokad helt utan info. Nåt är det som inte fungerar hos dem med kund kommunikation. Rekommenderas inte.
Angelica Hillerström för 8 månader sedan Katastrof kundservice. Börjar med att hon kör in min bil och får cirka 3/4 motorstopp och bilen går på högvarv. Hade mina vinterdäck i bilen med fällda baksäten då jag skulle byta dessa efter besiktningen samma dag. Hon ber mig ta ut dessa för att testa bältena i bak, vilket i sig är helt okej! Jag påpekar dock att jag är gravid och att det kan ta en stund. Både hon och hennes manliga kollega står och TITTAR PÅ medan jag som gravid står och lyfter ut däck från en upphöjd bil...förstår att det ej är deras jobb men lite medmänsklighet har väl aldrig skadat? Hade som sagt inte varit ett problem egentligen men tyckte det var oerhört förnedrande att dom står och tittar på när jag kämpar med däcken...När hon sen kört ut min bil och jag går ut till den så har hon lämnat tändningen på (har nyckellös bil) så vem som helst hade kunnat kört iväg med min bil även fast nyckeln ej var där. Inte ett enda leende såg jag under hela mitt besök och hade även bokat tid 10:40 men fick inte hjälp förrän 10:55, detta gjorde mig såklart sen till jobbet men det var väl besökets minsta problem...I övrigt gick bilen igenom besiktningen så detta är inte en arg recension "bara för att" utan min ärliga upplevelse tyvärr
Glöm inte din besiktningstid
För att underlätta ännu mer för dig som fordonsägare erbjuder besiktningstid.se en automatisk påminnelse när det är dags för nästa besiktning. Denna tjänst är helt kostnadsfri och du får en påminnelse i god tid före nästa besiktning.
Vi använder cookies för att säkerställa att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen antar vi att du är nöjd med det.Acceptera